zondag 12 oktober 2008

Nha Trang en de eerste duik(en)!!!!!!

Nha Trang is het duikersmekka van Vietnam, en daarom zijn we ook hier. Na twee jaar zwoegen en zweten om Bert z’n medische toestemming te krijgen, en de snelcursus duiken in het koude Belgische water is het zover!!!

Het allereerste wat we doen is twee fun dives voor de volgende dag vastleggen. Niet bij de goedkoopste, maar we willen voor de eerste duiken op safe spelen.



Beetje zenuwen toch, maar eens in het water is het gewoon genieten. De plaatselijke duikfotograaf legt dit voor ons historisch moment op de gevoelige plaat vast.

Dat duiken verslavend is, blijkt als we ‘s avonds nog eens drie duiken voor de volgende dag vastleggen. Daar gaat ons dagbudget…

De laatste dag huren we een (rammel)fiets en brengen een bezoekje aan de locale tempel en enkele oude Cham torens.

5 opmerkingen:

Anke zei

hey hey,

de filmpjes zijn echt super :-)
meer van da!
Ik ben nog de hele week thuis... beetje herstellen van alle kneuzingen enz... dus hopelijk spreek ik jullie deze week nog een keertje!
Dikke kus;
Anke

Nathalie zei

tip voor nathrang waar jullie misschien al lang weer weg yijn - the sail club is een fun place om een dansje te gaan plaatsen... ik heb me er toen in ieder geval geweldig geamuseerd... aar dat kwam eerlijkheidshalve niet echt door de club!!! hahaaha

Warre zei

Geweldig!!!
Ik ben smerig jaloers :p
Have fun und leute!
Ga maar vanachter in de bus zitten dan hebde mss nog een kanske...

Duiken ziet er ook prachtig uit!

Groeten
Warre

Anke zei

Ik wil nieuwtjes... zit vol spanning te wachten!!!!
dikke kus!
Anke

Anoniem zei

Hallo!
Lees vol enthousiasme jullie reisverhaal omdat ik zelf ook naar Vietnam ga.
Mijn vraag is: hoe is het met de regen gesteld in oktober? Hebben jullie hier veel last van gehad?
En duiken in oktober: was dat geen probleem? Uit de lonely planet maak ik op dat het duikseizoen tot oktober duurt.... Ik ga namelijk ook in oktober en wil heel graag duiken.
Graag hoor ik van jullie.
heidi3105@gmail.com

Alvast bedankt.
Groet Heidi